09 Şubat, 2021

Ağaç Ev Sohbetleri # 77

 

Bu haftanın konusunu öneren blog ve yazısı: https://ucunkuslar.blogspot.com/2021/02/agac-ev-sohbetleri-77-cocuklara-ve.html

           "Çocuklara ve gençlere kitap okuma alışkanlığının kazandırılması"


 Küçükkenden beri bir şeyler okumayı karalamayı seven biriyim. İlkokulda okuma alışkanlığı edindiğimi düşünüyorum. İlkokul öğretmenimiz sayesinde sınıfımızda minik bir kütüphanemiz oluşmuştu. Herkes üç dört kitap aldı. Bir de öğretmenimiz set halinde kitaplar almıştı. Hani Gülten Dayıoğlu’nun falan çocuk kitapları vardır ya onlardan. Her hafta Cuma günleri haftasonu için bize kitap verirdi. Bitirince not ederdi. Yıl sonunda en çok kim okumuş diye bakardık. Bana uzun yazılar, kalın kitaplar verilmesi hoşuma giderdi. En çok kitap okuyanlardan olduğum için kitap kurdu sertifikam vardı:) Bir de ablam da kitap okumayı severdi, hatta derece aldığı kompozisyonları, şiirleri vardı. Benim yazma alışkanlığım biraz da onun yazılarını örnek alarak başladı. Küçükken en sevdiğim kitap Ebemkuşağı olmuştu. Birden çok kez okumuştum. Neden bilmiyorum ama o kitabı okuyunca mutlu olurdum. Yine küçükken yakın arkadaşım doğum günümde bana bir kitap hediye etmişti. Ben de arkadaş grubumla beraber lisede bir çok arkadaşıma kitap hediye ettim. Lisedeki yakın arkadaşlarım da kitap okumayı severdi. Birbirimizle kitaplarımızı paylaşırdık, okurduk. O zamanlar da en çok romanları okumayı severdim. Bu yaz da kitaplığıma sığmayan önceden okuduğum kitaplarımı kütüphaneye bağışladım. Şimdi de daha çok kendi alanımla alakalı kitapları okuyorum. Sanatla alakalı kitaplara gidiyor elim hep.

16 yorum:

  1. Sanırım çoğunluk en çok kitabı okulda okumuş.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Kitaplarla arası iyi bir insan olarak haftanın konusu beni memnun etti, kitap okumak güzel bir alışkanlık, ne güzel bir şey yapmışsın, tekrar okunabilirliği olmayan (hikaye,roman) kitapları bağışlamak lazım aslında, benimde sanırım bu kitapları, "nereye sığdıracağım" demek yerine "nereye bağışlıyım" deme vaktim geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede önceden hepsini biriktirme taraftarıydım ama şimdi bağışlamak daha mantıklı geliyor

      Sil
  3. Genel olarak ilkokulda okumaya bir eğilim var hocam, sanatın hangi dalıyla ilgileniyorsun?

    YanıtlaSil
  4. oooo sertifikalı kitap kurdu ooooo çok şekerlik anlatmışsın yaaa :) sanat kitaplarını ben de çok severim yaa, sanatın öyküsü adlı kitapla başlayıp bir dolu sanat ve resim kitabı okuyorum, resim yapmasam daaaa :)

    YanıtlaSil
  5. Kitap kurdu sertifikanı kıskanmadım desem yalan olu :)

    YanıtlaSil
  6. Sizlerin okuma serüvenlerinizi gıptayla izliyorum:)

    YanıtlaSil
  7. Kitap kurdu sertifikası mı? Adı bile çok şeker :))

    YanıtlaSil
  8. ilkokulda hızlı okuma ve kitap okuma etkinliği olurdu hatırladım şimdi sen söyleyince :) hızlı okumada kız kardeşimi geçmeye çalışırdım sınıftakilerden ziyade :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkokuldaki şeyler insanda bir tebessüm yaratıyor:)

      Sil