02 Ağustos, 2020

Ne mutlu kendisiyle barışık olana!

 
 
 Kendini farketmenin, kendini sevmenin önemini anlamanın tam zamanı bugün. Etrafımıza baktığımızda hepimiz kalıplar içerisinde yaşıyoruz. Güzel, çirkin, şişman, zayıf, becerikli, beceriksiz... Neden? Neden herkes insanları kalıplarla, belli etiketlerle anmak istiyor? Herkes dış güzelliğe takmış durumda. Kimse karşısındakinin içindeki kalbi görmek istemiyor. İnsanlar kendisini sevmeyi bırakıp başkaları tarafından beğenilmek adına kendisini değiştirmeye çalışıyor. Oysaki ben buyum diyebilmeli. 
 Ben buyum mesela; belki kısa belki uzun, belki zayıf, belki şişman, belki zengin belki fakir... Ama buyum ya ben. Kendimi böyle seviyorum çünkü. Değiştirmeden olduğum gibi. Kendimizi sevmeyi öğrendiğimiz zaman asıl kendimizi farketmiş oluyoruz. Aslında hepimiz içinde benzer iskelet sistemi olan farklı karakterleriz sadece. Önemli olan da o farklı karakterleri keşfedebilmek, ortaya çıkarabilmek. 

15 yorum:

  1. İskelete indiğin zaman herkes aynı, daha derine ruha inersen herkes farklı, güzel bir konuya değinmişsiniz herkes kendiyle barışık kalıp kıskançlık yarışına girmese hatta başkasının güzelliği, başarısı veya bir sevincine ortak olabilse ne güzel olur dünya... güzel bir çalışma olmuş emeğinize, özverinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da ilk cümlenizde dediğiniz gibiydi anlatmak istediğim. Teşekkür ederim

      Sil
  2. Galiba ben kendimle barışık değilim. Ama bu konu üzerine düşünüyorum hep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangimiz ne kadar kendimizle barışığız orası muamma tabi ama en azından buna çabalıyor bile olmamız önemli

      Sil

  3. Kendini seven, kendisiyle barışık olan herkesi sever ve hep barışçıl duygular besler. İnşallah bunu başaranlardan oluruz

    YanıtlaSil
  4. hey peki oluruuuz, ama resimdeki gibi olursak napcaz, çok yememiz lazım o zaman ama de miii :)

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürlerr :) öyle malesef

    YanıtlaSil
  6. Kendimizi sevmekle başlamalıyız hayata bence de! Gerisi gelir elbet :)

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel yazmışsın. Farkına varmak, olanı olduğu gibi sevmek...

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar kendimizle barışık olmaya çalışsak da, çevre bizi bazı kalıpların içine sokmaya çalışıyor. Benim isyanım buna. Bu yüzden elimden geldiğince takmamaya çalışıyorum çevreyi. Eğer ben kendimden memnunsam, başkası memnun olmayıversin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede başkalarının ne düşündüğünün bir önemi yok

      Sil
  9. iyi geceleer, geçerken uğradııım :)

    YanıtlaSil
  10. Kendiyle barışık olmak en güzeli ama o bize dayatılan güzel algıları yok mu işte onlar başa bela.

    YanıtlaSil