06 Kasım, 2020

Erteleme hayatını

 


 Çok mu sorguluyorum bazı şeyleri hayat akıp giderken. Fazla mı kontrollüyüm diyorum içimden. Sonra böyle olmam gerektiğini düşünerek cevaplıyorum yine her zamanki sorumu. Fazla hırs yapıyorum ya bazen, hemen ardından da umursama diyorum. İnsanın kendini değiştirmesi zormuş ya. Evet, çok zor. Olmuyor. Fazla inat etmesene diyorum, fazla düşünmesene. Elimde değil ki. Tabi ki kendimi değiştirmek değil mesele; neden değişmek isteyeyim ki zaten? Sadece bazen kendimi fazla yıpratıyorum.  

 Dünyada olup biten üzücü şeyleri gördüğümde de diyorum işte abartmayacaksın hiçbir şeyi. Hiçbiri bitmeyecek gibi davranmayacaksın. Öyle savunmasız bir anında her şey son bulabiliyor. Yakınlarda İzmir’de olan deprem mesela. Ne çok insanın hayalleri vardı. Ne çok planları vardı ama son buldu işte. Akışına bırakmak gerekiyor aslında da planlar olmadan da yaşayamıyoruz. En önemlisi de ertelememek işte. Sonra olur diye, sonra söylerim diye. Belki de söylememiz gereken çok şey varken, yaşamayı çok istediğimiz günler varken son bulacak işte hayatımız…

 O yüzden sözüm sana sevgili okur: Gerçekleştirebileceksen eğer istediklerini elini çabuk tut. Dilinin ucundaysa söyleyeceklerin hemen söyle, erteleme hayatını.

7 yorum:

  1. Hayatın aslında ertelenen bir şey olduğunu düşünmüyorum. Ertelendiği kabul edilen de aslında bir hayat. Demek ki o zaman öyle yaşanacak bir hayatmış :) Hayatın sana dilediğin gibi gelmesini dilerim :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  2. Ben yine tersinden bakayım konuya. Yaşamımızda erteleyip ömrümüzün kifayet etmediği şeylerin ne önemi var. Hayatımız sona erdiğinde içimizde uhde kalır mı acaba? Yapabileceğimiz işleri planlamak güzel. Bazen karşılaştığımız olaylar planlarımızı bozacaktır. Bunu da normal karşılamak lazım belki ama erişemeyeceğimiz şeylerin hayalini kurmak bizi ne derece mutlu edebilir bilmiyorum. En iyisi hayatı akışına bırakmak belki. Çünkü gelecek günler hep ne iyi ne de hep kötü. Önemli olana kötü günleri sabırla geçiştirip iyi günlerin tadına varmak:)

    YanıtlaSil
  3. eveet çok doğruuu, çok düşünmemek lazım, yaşamak lazıım :)

    YanıtlaSil
  4. Çok doğru.Hayat ertelenmeyecek kadar kısa...

    YanıtlaSil
  5. Hayat çok iyi öğretti bunu bana artık plan yaparak yaşamayı bıraktım, yarına plan yapmıyorum bugün ne yapabilirim ona odaklı yaşıyorum. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Tam da uzun zamandır burda olmadığımı farkedip blogda gezinirken yazdın Deep:) kalp kalbe karşı. Akşama biseyler yazmayi düşünüyorum 👍

      Sil