14 Ağustos, 2020

Rüyalar ve Gerçekler

 

 Geçen gün rüyamda çok acayip şeyler oluyordu. Rüyada bir filmin içindeymişiz ama bunun da farkındaydık. Sonra yaşıyorduk işte o filmi. Çok gerçekçi ama gerçek olmadığının farkında olduğumuz bir olayın içinde. Daha sonrada filmin sonunu televizyondan izlemeye çalışıyorduk. Hem filmin içindeyiz hem de dışında. Hem olayların tam merkezinde, hem de bir o kadar uzağında. Ne kadar da garip. 

  Ben bu durumu yaşadığımız hayata benzettim.  Bir film gibi ve sonunu merak ediyoruz. Sonuna kadar yaşamaya çalışıyoruz. Yeri geliyor iyi bir insan oluyoruz, yeri geliyor kötü oluyoruz belkide. Sonra bir an geliyor zaten bu hayat asıl gerçek olan değil diyoruz. Ama içimizdekileri öylece bir kenara bırakamıyoruz. Tekrardan yola çıkıyoruz, durmaksızın devam ediyoruz istediklerimiz gerçekleşsin diye. Bazen bir şerit gibi gözümüzün önünden geçiyor tüm hatıralar. İyisiyle kötüsüyle, sevinciyle üzüntüsüyle. 

 Rüyamdaki gibi biz de gelecekte olacakları azıcık görsek ipucu alsak fena olmazdı belki de dedim kendi kendime. Sonra da durup düşündüm de o zaman ne heyecanı kalırdı yaşamanın, kararlar almanın. Şimdi daha iyi sanırım. Bilmediğimiz uçsuz bucaksız bir yol var ve o yolda heyecanla yürümeye çalışıyoruz. 

9 yorum:

  1. Geleceği bilmemekten memnunum :)

    YanıtlaSil
  2. Gelecek haftayı, bir sonraki ayı, yılı veya on yıl sonrasını bilsek ne iyi olurdu değil mi İyi mi kötü mü olurdu bilemedim, fakat zaman zaman bu ütopik hayalimiz kitaplara ve filmlere konu olmuş. Benim de çok kere salık verdiğim bu konu üzerine bu günlerde bir kitap okuyorum.

    Bernard Werber şu cümlelerle başlamış kitabına. ( sizin ve benim dikkatimi zıplatacak türden)

    "Her şey üzerine öngörüde bulunabiliriz; gelecek dışında..Ne ilginç bir soru öyle değil mi? Önümüzdeki saniyelerde, dakikada veya satte günde veya asırda neler olacak? Size soruyorum küçük hanım, gelecekte neler olduğunu bildiğini ileri süren size.." Ve siz, siz bazı olayları olmadan önce "gördüğünüzü" mu düşünüyorsunuz?

    Eminim bende fırtınalar estirecek türden kitap böyle başlıyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaptaki cümle gerçekten etkileyicii
      Yorumunuz için teşekkürler

      Sil
  3. ne rüyamış ama, film, tv, gerçek, fantastik olmuş :) ay evet bilmeyelim filmin sonunu hihi :) rüyalarının resimlerini de dapsanaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rüyalarımın resmini yapmak evet bunu düşünüyorum bazen

      Sil
  4. İpucu bir an fena olmaz gibi geliyor ama ya kötü bir ipucu öğrenirsek o zaman kesinlikle her şey sarpa sarar.

    YanıtlaSil
  5. Ben de geçenlerde bir rüyamda öldükten sonra yeniden bir bebek olarak başka bir yerde dünyaya gelişimi gördüm, tam görmek de değil ama çok güçlü bir histi. Eğer gerçekten reenkarnasyon varsa iyi ki bir önceki yaşamımda çektiklerimi hatırlamıyorum yoksa tekrar yaşamak çok daha zor olurdu diye düşündüm :)) Bilmemek daha iyi... İyi ki insanız da unutuyoruz bazı şeyleri.

    YanıtlaSil